love in your face
 
قالب وبلاگ

شناخت دیگران و رفتار آنها باعث می شود که در وقت، انرژی و پول صرفه جوئی شود و بتوانیم ارتباط موفقی با دیگران داشته باشیم. با خواندن سه توصیه زیر می توانید عکس العمل رفتار دیگران را هنگام برخورد با شما تجزیه و تحلیل کرده و شما را در مسیری قرار دهد که به راحتی بتوانید افکار دیگران را در هر زمان و مکانی و در هر ملاقاتی خواه عاشقانه و یا کاری بخوانید. اما به یاد داشته باشید که شاید فرد مقابل شما که با او خواهان برقراری ارتباط هستید نیز این مقاله را خوانده باشد. بنابراین شماباید نهایت سعی خود را به کارگیرید تا بتوانید تمرکز بیشتری روی جزئیات امر داشته باشید و این نکته را به خاطر بسپارید هنگامی که میخواهید با کسی رابطه ای عمیق برقرار کنید ، فرد مورد نظر در بالاترین سطح تناسب با شماست. چشم ها، ابروها و پوست صورت نشانه هایی هستند که به وسیله آنها میتوان دریافت دقیقاً یک فرد قصد گفتن چه حرفی را دارد. حال ببینیم اعضای بدن چگونه میتوانند منظور افراد را به ما بفهمانند، برای این منظور توصیه های زیر را به خاطر بسپارید.
گام اول:

همانگونه که در بالا نیز گفته شد، ابروها، چشمان و پوست صورت افراد به راحتی می توانند بیانگر ضمیر ناخودآگاه انسانها باشند. چشم ها راه های ورودی بصری ، شنیداری و جنبشی هستند. این به این معنی است که در فرد شنونده می توان با این ورودی های بصری و جنبشی چه احساسی و یا لمسی به مغز او راه یافت. هنگامی که به یک سرنخ برسید، حرکات دیگر چشم نیز به راحتی قابل فهم خواهند بود. نگاه کردن به پائین نوعی وضعیت احساسی است. اگر می بینید که کسی در وضعیت احساسی قرار گرفته است ، بهترین راه برقراری ارتباط این است که از کلمات احساسی در گفتگوی خود استفاده کنید. وقتی فردی در چنین موقعیتی قرار می گیرد انتظار جملات غیر احساسی را ندارد. پس در این حالت او را به خود جذب کرده و صحبت های خود را به او بفهمانید. افراد در حالات احساسی ، به پائین نگاه می کنند و این حالت ، بهترین زمان برای برقراری یک ارتباط عاطفی است. دراین مواقع بیان این جمله " من می توانم احساسات تو را درک کنم " بسیار موثر تر از این جمله است" فکر کن همه چی تموم شده". کسی که در موقعیتی احساسی قرار گرفته است، نمی خواهد جملاتی را بشنود که پایان را به گوشزد می کند. بالا را نگاه کنید و از روش های بصری کمک بگیرید. چشمانی که به این سو و آن سو می نگرند، معمولاً شنونده هستند. چشمانی که منتقدانه نگاه می می کنند، معمولاً در انتظار قرار ملاقاتی عاشقانه با جنس مخالف، ارتباط با کودکان ویا مکالمات تجاری هستند.
گام دوم:
ناحیه کمر: سطح اعتماد به نفس:
هنگامی که می خواهید کارمندی را استخدام کنید، بسیار مهم است که به نوع ایستادن و حرکت کمر او توجه داشته باشید چرا که حرکات کمر او روی حالت شانه و قفسه سینه تاثیر می گذارد. این حالت می تواند به راحتی به سطح اعتماد به نفس یک شخص اشاره داشته باشد. حرکات جلو و عقب کمر افراد می تواند بیانگر نیرو و توانایی آنها باشد. اگر از فردی در مورد زمینه مورد تخصصش سوال می کنید و او کمر خود را به سمت عقب خم میکند، بیانگرپائین بودن اعتماد به نفس در آن شخص است. یادگیری حالت های افراد بسیار مهم است چرا که با شناخت این حالت ها میتوانید به حقایق وجودی، اعتقادات، سطح اعتماد به نفس و میزان مهارت افراد پی ببرید.
گام سوم: پوست:

حد و مرز ها، مرزهای احساسی، جسمانی و محاوره ای. هنگامی که برخلاف اعتقادات و افکار رفتار میشود، معمولا افراد پوست خود را لمس می کنند. حتی در پاره ای اوقات، این وضعیت به خارش پوست تغییر پیدا می کند.برای مثال:(1) لمس یا خاراندن گوش: بیانگر این است که افراد از آنچه می شنوند ناراضی هستند.(2) لمس یا خاراندن بازو یا بازوها: از آنچه پیرامونشان است احساس ناخوش آیندی دارند( احساسی) (3) لمس یا خاراندن بینی و دهان : افراد ازآنچه گفته شده است ناراضی هستند. توجه به همین نقاط قابل دید در حین یک مکالمه می تواند شناخت کاملتری از افراد و رفتار انها در برخورد ها به شما دهد، دقیقاً از آنچه در ذهن آنها می گذرد آگاهی پیدا کنید و بهتر تصمیم بگیرید که در برخورد با افراد دقیقاً چه رفتاری را در پیش بگیرید.

گام چهارم:

زبان اعضاء بدن را یاد بگیرید و آن را بفهمید. صدا همیشه از دهان بیرون می آید اما اگر دقت کنید صدای اعضای بدن بلندتر است!
توصیه ها :
• همانطور که یاد گرفتید، هنگام یک مکالمه چشم ها، حالت کمر، دست و پوست، بهترین نشانه ها برای بیان احساسات و آنچه در ضمیر افرادوجود دارند هستند. دید دقیقی به آنچه اطراف شما می گذرد و شخصی که با او صحبت می کنید داشته باشید تا بتوانید دقیقاً حالت های آنها را بشناسید.
• شناخت زبان اعضای بدن دیگران می تواند باعث شود بتوانید تاثیر شگرفی روی دیگران داشته باشید. اما مهم تر از آن این است که می توانید در وقت ، هزینه و نیروی خود نیز صرفه جوئی کنید ، تصمیم بگیرید که با افراد چگونه برخورد کنیدو به راحتی بتوانید با افراد و یا گروه ها معاملات تجاری انجام دهید ، این امر روی رفتار شما با کودکان تاثیر می گذارد و به شما یاد می دهد که چگونه می توانید پیغام های مختلف را به افراد مختلف بازگو کنید.
• به زبان اعضای خودتان نیز هنگام برقراری ارتباط توجه داشته باشید.
• صدای خود را هنگام مکالمه به یاد داشته باشید و سعی نمائید لحن و صدای دیگران را نیز به خاطر بسپارید. شناخت نوع بیان و حالت گفتگوی افراد نقش بسیار مهمی در برقراری ارتباط با افراد بازی می کند.
• بعضی از افراد توصیه های بالارا برای این به کار می برند که بتوانند نوع دیدی که طرف مقابل از آنها دارد را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین همیشه سعی کنید با نشانه های بصری بتوانید تاثیر خوبی را در اولین برخورد روی شخص مقابل بگذارید.
• فراموش نکنید که علاوه بر اینکه باید به زبان اعضای بدن شخص مقابل توجه داشته باشید، صحبت های اورا نیز با دقت گوش کرده و به خاطر بسپارید.
• در آخر اینکه همیشه لحن ها را نیز به خاطر بسپارید. نوع لحنی که یک شخص هر بار در موقع ادا کردن یک کلمه بر زبان می آورد می تواند متفاوت باشد و معنی متفاوتی را به وجود بیاورد. یک نمونه بسیار پرکاربرد و جالب، کلمه " آه " است. می توانید امتحان کنید!

ترجمه: بیتا نجف زاده

[ ۱۳۸٩/٢/٢٤ ] [ ٤:۳۸ ‎ب.ظ ] [ David ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب

ایران رمان